Łazik księżycowy Toyoty: łazik 2.0!

Japońska Agencja Kosmiczna połączyła siły z Toyotą w celu opracowania ogromnego Księżycowego łazika dla przyszłych japońskich astronautów.

Może on być gotowy do 2029 roku, według JAXA.

W tym wpisie na blogu odkryjesz wszystkie tajemnice tego Lunar Rovera 2.0!?

(Źródło zdjęcia: Japan Aerospace Agency (JAXA) – Toyota)

Krążownik księżycowy: Współpraca Toyoty i JAXA

Producent samochodów Toyota i Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) podpisały trzyletnie porozumienie w celu wspólnego opracowania elektrycznego krążownika księżycowego. na wspólne opracowanie elektrycznego łazika księżycowego, który będzie wyposażony w technologię ogniw paliwowych o maksymalnym zasięgu 10 000 kilometrów.

Plan, według urzędników JAXA, zakłada współpracę z Toyotą nad autonomicznym łazikiem ciśnieniowym, który będzie kontrolowany przez dwóch astronautów, ale będzie w stanie pomieścić do czterech osób w nagłych wypadkach. ‍?

„. Załogowe łaziki z kabinami ciśnieniowymi są elementem, który odegra ważną rolę w eksploracji i pełnym wykorzystaniu powierzchni Księżyca„. powiedział w oświadczeniu prezes JAXA Hiroshi Yamakawa.

” Dzięki naszym wspólnym badaniom chcielibyśmy wykorzystać doskonałe możliwości technologiczne Toyoty w zakresie mobilności i z niecierpliwością czekamy na przyspieszenie naszych badań technologicznych w celu realizacji załogowego i ciśnieniowego łazika”.

Zbudowanie odpowiednika pojazdu użytkowego dla Księżyca jest wyzwaniem, powiedzieli urzędnicy JAXA.

„. Księżycowa grawitacja jest jedną szóstą ziemskiej. Tymczasem Księżyc ma złożony teren z kraterami, klifami i wzgórzami” – powiedział astronauta Koichi Wakata, wiceprezes JAXA. „Ponadto jest narażony na znacznie ostrzejsze promieniowanie i warunki temperaturowe niż Ziemia, a także środowisko o bardzo wysokiej próżni.”

Ze swojej strony Toyota powiedziała, że firma jest podekscytowana rozwojem łazika księżycowego JAXA i podkreśliła, że bezpieczeństwo pojazdu będzie miało kluczowe znaczenie dla astronautów.

W celu opracowania tego pojazdu księżycowego Toyota utworzyła 1 lipca 2019 r. nowy dział o nazwie Lunar Exploration Mobility Works i zatrudnia tam około 30 osób.

Harmonogram łazików JAXA

W dniu 16 lipca 2019 r. w Tokio, Japonia, JAXA i Toyota Motor Corporation ogłosiły podpisanie trzyletniej Umowy o wspólnych badaniach od roku budżetowego 2019 do roku budżetowego 2021, przy czym współpraca rozpoczęła się 12 marca 2019 r.

W tym okresie Japończycy zidentyfikują elementy technologiczne, które należy opracować do jazdy po powierzchni Księżyca, rozpoczną produkcję części testowych dla każdego elementu technologicznego, wyprodukują pierwszy prototyp do końca 2021 r. oraz przeprowadzą testy i ocenę części prototypowych.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Toyota i JAXA zbudują pełnowymiarowy prototyp do 2022 roku. Umożliwi to weryfikację danych dotyczących systemów sterowania, a także pokaże publicznie postępy projektu.

Od 2024 r. nastąpi projektowanie, produkcja i ocena ostatecznego Rovera. Do 2027 roku inżynierowie będą przeprowadzać testy wydajności i jakości zbudowanego modelu, aby nie dopuścić do jakichkolwiek błędów na naszym naturalnym satelicie. Jaxa szacuje koniec projektu na 2029 (start w ciągu roku).

Rozwój obejmuje wykorzystanie symulacji w celu potwierdzenia wydajności zasilania i rozpraszania ciepła podczas jazdy, produkcji i oceny prototypowych opon.

Podczas testów, inżynierowie będą przeprowadzać testy jakościowe i jakościowe zbudowanego modelu, aby nie dopuścić do błędów w naszym naturalnym satelicie.

Moc elektryczna dla pojazdu księżycowego Toyoty

Jeśli obecna koncepcja okaże się prawdziwa, pojazd księżycowy będzie ogromny: 6 metrów długości, sześć kół, 5,2 metra szerokości i 3,8 metra wysokości. Pojazd będzie miał obszar mieszkalny o powierzchni około 13 metrów kwadratowych, powiedzieli urzędnicy JAXA.

Obrazy koncepcyjne JAXA / Toyota Rover pokazują elegancki samochód księżycowy o futurystycznym wyglądzie. Koncepcja pokazuje, że samochód kosmiczny jest wyposażony w reflektory i światła postojowe (mogą to być kierunkowskazy), a także światła hamowania.

Zasilanie pojazdu będzie pochodzić z zwijającego się panelu słonecznego. Japońscy inżynierowie badają możliwość wykorzystania ogniw paliwowych do produkcji energii elektrycznej, co pozwoli im na tankowanie na miejscu.

W rzeczywistości na Księżycu znajdują się obszary z lodem. Lód ten może zostać przekształcony poprzez elektroliza wody. W ten sposób uzyskuje się tlen i wodór. ⚗️

Pojazd będzie musiał wylądować w pobliżu południowego bieguna Księżyca, ponieważ obszar ten posiada duże złoża lodu.

Toyota na Księżycu:?

Podczas misji Apollo 15, pierwszy księżycowy samochód ujrzał światło dzienne. Zbudowany przez General Motors we współpracy z Marshall Center, Rover bardzo różnił się od przyszłego Lunar Cruisera.

Dla porównania, bezciśnieniowe łaziki księżycowe NASA używane w misjach Apollo mogły pomieścić dwóch astronautów (w skafandrach kosmicznych) i były zasilane małymi bateriami (w porównaniu). Pojazdy miały cztery koła, 3,1 m długości i 2,3 m szerokości, a ich maksymalna wysokość wynosiła 1,14 metra.

Przyszły Rover Toyoty nie pozostaje niezauważony

Wielu klientów może być zainteresowanych Lunar Cruiserem.

NASA planuje wysłać astronautów na południowy biegun Księżyca do 2024 roku.b>2024 i najwyraźniej chce rozwinąć placówkę badawczą w regionie w nadchodzących latach. Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) również ma cele księżycowe: chciałaby pomóc w budowie „księżycowej wioski” na Biegunie Południowym w niedalekiej przyszłości. Ponadto wiele prywatnych firm planuje wydobycie lodu w pobliżu księżycowego bieguna południowego. Woda ta mogłaby być wykorzystywana do podtrzymywania życia, a po rozbiciu na wodór i tlen, jako paliwo rakietowe.

.

Szef NASA Jim Bridenstine wielokrotnie podkreślał, że powrót NASA na Księżyc odbędzie się we współpracy z międzynarodowymi partnerami. Przedstawiciele JAXA nie powiedzieli konkretnie, że projekt Toyota’s Lunar Rover będzie częścią jej wkładu w przyszłe ludzkie misje księżycowe, agencja stwierdziła we wspólnym oświadczeniu ze swoimi partnerami, że jest zobowiązana do udziału w planach księżycowych NASA.

Dlaczego taki projekt?

Celem JAXA jest zbadanie możliwości wykorzystania zasobów Księżyca, takich jak lód., takich jak lód, a tym samym pozyskanie technologii do eksploracji powierzchni masywnych ciał niebieskich. ?

Pochodzenie Lunar Cruiser

Nazwa, która odnosi się do Toyota Land Cruiser SUV, została wybrana na podstawie Toyota Land Cruiser SUV.została wybrana na podstawie jakości, trwałości i niezawodności oczekiwanej od ciśnieniowego Lunar Rovera oraz koncepcji, którą Toyota od dawna promuje dla Land Cruisera. od dawna broniła Land Cruisera, który miał być w stanie jechać wszędzie, w środowiskach nie stworzonych do jazdy, co jest szczególnie prawdziwe w przypadku Lunar Rovera, ponieważ będzie on przemierzał szczególnie wrogie środowisko na powierzchni Księżyca.

Falcon heavy, SLS, Vulcan, H3 czy Ariane 6?

Dostarczenie tego łazika na Księżyc będzie wymagało ciężkiej rakiety nośnej, która będzie konkurować ze starym Saturnem V.

Nie mamy informacji na temat typu rakiety nośnej, która zostanie użyta. Możliwe jednak, że JAXA użyje Falcona heavy, SLS, Vulcana, Arianne 6 lub H3 launcher, rakieta Mitsubishi, która będzie gotowa do 2021 roku.

Mamy nadzieję, że ten wpis na blogu pozwolił ci odkryć wszystkie szczegóły przyszłego japońskiego łazika księżycowego.

Do zobaczenia wkrótce na The Little Astronaut!?

Odkryj nasz następny artykuł: Linia Karmana

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *